Gemeente Lansingerland start Mobiel Servicepunt
Producten en diensten aanvragen in de eigen woonomgeving
Gemeente Lansingerland is trots dat er vanaf vandaag, maandag 18 november, een Mobiel Servicepunt door de gemeente rijdt. Inwoners en ondernemers kunnen in deze rolstoeltoegankelijke bus terecht voor dezelfde diensten die we ook in het gemeentehuis aanbieden. Denk aan het aanvragen van een paspoort, een rijbewijs, een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) of het doorgeven van een verhuizing. Op vaste dagen staan we in onze drie dorpskernen Bergschenhoek, Berkel en Rodenrijs en Bleiswijk en op aanvraag rijdt de bus ook naar de buurtschappen Rotte en Kruisweg. Zo bieden wij onze inwoners en ondernemers nog meer gemak en service. Naast het aanvragen van alle producten en diensten kunnen inwoners er ook terecht voor vragen of het afhalen van hondenpoepzakjes, PMD-zakken en JA/Nee of NEE/NEE stickers. Ook aan duurzaamheid is gedacht. De bus is elektrisch, CO2 neutraal en heeft zonnepanelen op het dak.
Wethouder Dienstverlening Titia Cnossen is blij met deze dienstverlening op maat: “Naast onze online dienstverlening hechten we veel waarde aan persoonlijk contact. Om ook inwoners te kunnen helpen die minder mobiel zijn of het lastig vinden om zaken online te regelen is er nu een Mobiel Servicepunt. We zijn geïnspireerd door de gemeenten Hollandse Kroon en Goeree Overflakkee, die al eerder een zelfde concept zijn gestart. En met succes. Zo’n rijdende servicebalie is dus vrij uniek in gemeenteland. Zeker in onze regio. En daar zijn we dan ook trots op!”
Meer informatie vindt u op www.lansingerland.nl/mobielservicepunt
Afbeeldingen
Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Heeft u vragen over dit persbericht? Neemt u dan contact op met Roline van den Bosch, communicatieadviseur van de gemeente Lansingerland, via communicatie@lansingerland.nl of telefonisch via 06-43484695.